DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.1(21).156640

ПЕДАГОГІЧНА ПЕРІОДИКА 1917–1945 РР. У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ІСТОРІОГРАФІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

О. Б. Бондарчук

Анотація


У статті представлено огляд періодичних видань 1917–1945 рр. з фонду ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського», які є важливим джерелом історичних досліджень у галузі педагогіки, освіти, бібліотекознавства. Розкрито видову та тематичну спрямованість часописів, що відображає тенденції розвитку освіти, науки, культури України у складні історичні періоди. Презентовано каталог «Періодичні видання 1917–1945 рр. у фонді Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського», укладений фахівцями ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського.

Ключові слова


бібліотеки; часописи; періодика; каталоги; історико-педагогічні дослідження; джерельна база

Повний текст:

PDF

Посилання


Berezivska L. D. Vnesok Sofiyi Rusovoyi u rozbudovu natsIonalnoyi osvIti: za materialami zhurnalu «Vilna ukrayinska shkola» (1917–1920) [The participation of Sofiia Rusova in development of the national education: according to materials of the journal «Free Ukrainian school» (1917–1920)]. Naukovi zapiski Nizhinskogo derzhavnogo universitetu im. Mikoli Gogolya. Seriia: Psihologo-pedagogichni nauki [Research Notes Nizhyn Mykola Gogol State University. Series: Psychology and Pedagogy Research]. 2016, no 1, pp. 286–290.

Berezivska L. D. Kolektsiya zhurnalu «Vilna ukrayinska shkola» (1917–1920) yak dzherelo mikroistoriyi osviti Ukrayini [Collection of the journal «Free Ukrainian school» (1917–1920) as a source of microhistory of the education in Ukraine]. Istoriko-pedagogichniy almanah [Historical and Pedagogical Almanac]. 2016, vol. 1, pp. 4–9.

Brichok S. B. Zhurnal «Tserkovno-prihodskaya shkola» yak istoriko-pedagogIchne dzherelo vivchennya diyalnosti tserkovnoparafiyalnih shkil (kinets XIX – pochatok XX st.) [Magazine «Parochial School» as a Historical and Pedagogical Source for the Study of Pedagogical Parish Schools (end of the 19th century – beginning of the 20th century)]. Pedagogichniy diskurs [Pedagogical Discourse]. 2013, vol. 15, pp. 92–97.

Vayda L. O. Ukrayinska pedagogichna presa yak dzherelo vidobrazhennya innovatsiynih pedagogichnih Idey (1991–2013 rr.) [Ukrainian Pedagogical Press as a Source of Representation of Innovative Pedagogical Ideas (1991–2013)]. Pedagogichniy diskurs [Pedagogical Discourse]. 2013, vol. 15, pp. 102–105.

Zaychenko I. V. Problemi ukrayinskoyi natsionalnoyi shkoli u presi (druga pol. XIX – poch. XX st.) [Problems of the Ukrainian national school in the press (end of the 19th century – beginning of the 20th century)]. Lviv, 2002, 344 p.

Kalnitskiy F. Z dosvidu ukrayinizatsiyi shkil na Kubani v 1928 rotsi [According to the experience of Ukrainian school at Kuban in the 1928]. Novim shlyahom [New way]. 1929, no 1, pp. 53–54.

Kostenko I. Ridna mova [Native language]. Novim shlyahom [New way]. 1927, no 2, pp. 41–42.

Loboda S. M. Informatsiyni mozhlivosti periodichnoyi presi XX stolittya yak dzherela Istorikopedagogichnogo doslidzhennya [Information capabilities of periodicals of 20th century as sources of the historical and pedagogical researches]. Visnik Luganskogo natsionalnogo pedagogichnogo universitetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedagogichni nauki [Herald of Lugansk National Pedagogical University named by Taras Shevchenko: Pedagogical science]. Lugansk, 2007, vol. 21 (137), part. 2, pp. 19–26.

Loboda S. M. Pedagogichna tvorchist uchitelya na shpaltah vitchiznyanoyi presi XX stolittya: protistoyannya idey [Educational creativity of teacher in the front-page story of the national press in 20th century]. Lugansk, 2010, 504 p.

Lola M. Masova robota kolo ukrayinizatsiyi v rayonah, scho ukrayinizuyutsya [Wide-scale work around Ukrainization in the regions, which are ukrainized]. Novim shlyahom [New way]. 1930, no 4/5, pp. 33–34.

Marchenko V. Pro ukrayinoznavstvo v shkolah RSFRR [About Ukrainian Studies at schools in RSFSR]. Novim shlyahom [New way]. 1928, no 4/5, pp. 39–44.

Pirozhenko L. Pedagogichna presa yak dzherelo doslidzhennya problem reformuvannya zmistu zagalnoosvitnoyi shkoli [Pedagogical press as a source of a research of problems in reformation of content of general education school]. Istoriko-pedagogichniy almanah [Historical and Pedagogical Almanac]. 2006, vol. 2, pp. 16–19.

Tarnavska S. V. Robitnichi fakulteti USRR yak istoriko-pedagogichna problema na storinkah chasopisu «Put prosvescheniya» (1922–1926 rr.) [The labouring departments in Ukrainian SSR as a historical and pedagocical]. Visnik Knizhkovoyi palate [Bulletin of the Book Chamber]. 2016, no 9, pp. 30–34.

Filimonova T. V. Chasopis «Radyanska osvita» (1923–1931) v istoriyi gromadsko-pedagogichnogo ruhu Ukrayini [Journal «Radyanska osvita/Soviet education» (1923–1931) in the history of socio-pedagogical movement in Ukraine]. Tavriyskiy visnik osviti [Tavria educational herald]. 2015, no 2(2), pp. 277–285.

Yanchenko T. V. Pedologiya yak osnova sotsialnogo vihovannya ditey v ukrayini u 20-ti roki XX st. [Pedology as a foundation on social education of children in Ukraine in 1920s]. Naukovi zapiski Nizhinskogo derzhavnogo universitetu imeni Mikoli Gogolya. Seriia: Psihologo-pedagogichni nauki [Research Notes Nizhyn Mykola Gogol State University. Series: Psychology and Pedagogy Research]. 2014, no 4, pp. 233–239.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Березівська Л. Д. Внесок Софії Русової у розбудову національної освіти : за матеріалами журналу «Вільна українська школа» (1917–1920) / Л. Д. Березівська // Наук. зап. Ніжин. держ. ун-ту ім. М. Гоголя. Серія: Психол.-пед. науки. – 2016. – № 1. – С. 286–290.

Березівська Л. Д. Колекція журналу «Вільна українська школа» (1917–1920) як джерело мікроісторії освіти України / Л. Д. Березівська // Іст.-пед. альм. – 2016. – Вип. 1. – С. 4–9.

Бричок С. Б. Журнал «Церковно-приходская школа» як історико-педагогічне джерело вивчення діяльності церковнопарафіяльних шкіл (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / С. Б. Бричок // Пед. дискурс. – 2013. – Вип. 15. – С. 92–97.

Вайда Л. О. Українська педагогічна преса як джерело відображення інноваційних педагогічних ідей (1991–2013 рр.) / Л. О. Вайда // Пед. дискурс. – 2013. – Вип. 15. – С. 102–105.

Зайченко І. В. Проблеми української національної школи у пресі (друга пол. XIX – поч. XX ст.) / І. В. Зайченко ; за ред. М. Д. Ярмаченка. – Львів, 2002. – 344 с.

Кальницкий Ф. З досвіду українізації шкіл на Кубані в 1928 році / Ф. З. Кальницький // Новим шляхом. – 1929. – № 1. – С. 53–54.

Костенко І. Рідна мова / І. Костенко // Новим шляхом. – 1927. – № 2. – С. 41–42.

Лобода С. М. Інформаційні можливості періодичної преси ХХ століття як джерела історикопедагогічного дослідження / С. М. Лобода // Вісн. Луган. нац. пед. ун-ту ім. Т. Шевченка. Серія: Пед. науки. – Луганськ : Вид-во ЛНПУ «Альма-матер», 2007. – Вип. 21(137), ч. 2. – С. 19–26.

Лобода С. М. Педагогічна творчість учителя на шпальтах вітчизняної преси ХХ ст.: протистояння ідей / С. М. Лобода. – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2010. – 504 с.

Лола М. Масова робота коло українізації в районах, що українізуються / М. Лола // Новим шляхом. – 1930. – [№ 4/5]. – С. 33–34.

Марченко В. Про українознавство в школах РСФРР / В. Марченко // Новим шляхом. – 1928. – № 4/5. – С. 39–44.

Пироженко Л. Педагогічна преса як джерело дослідження проблем реформування змісту загальноосвітньої школи / Л. Пироженко // Іст.-пед. альм. – Київ, 2006. – Вип. 2. – С. 16–19.

Тарнавська С. В. Робітничі факультети УСРР як історико-педагогічна проблема на сторінках часопису «Путь просвещения» (1922–1926 рр.) / С. В. Тарнавська // Вісн. Кн. палати. – 2016. – № 9. – С. 30–34.

Філімонова Т. В. Часопис «Радянська освіта» (1923–1931) в історії громадсько-педагогічного руху України / Т. В. Філімонова // Тавр. вісн. освіти. – 2015. – № 2(2). – С. 277–285.

Янченко Т. В. Педологія як основа соціального виховання дітей в Україні у 20-ті роки ХХ ст. / Т. В. Янченко // Наук. зап. Ніжин. держ. ун-ту ім. М. Гоголя. Серія: Психол.-пед. науки. – 2014. – № 4. – С. 233–239.







Copyright (c) 2019 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN: 2304-1447 (Print); 2313-108X (Online)