NIHIL DESPERARI: ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ КОМПЛЕКСНОГО МЕТОДУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ БІБЛІОТЕКИ

Автор(и)

  • А. А. Гужва Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна
  • І. К. Журавльова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1447.2017.2(18).118360

Ключові слова:

університетська бібліотека, користувач, читач, концепція потреби станів, читання, подія, маркетинг, івент-маркетинг

Анотація

Стаття присвячена проблемі відношення «читач-бібліотека» в університетській бібліотеці. Проаналізовано особливості контингенту відвідувачів Центральної наукової бібліотеки ХНУ імені В. Н. Каразіна. Окреслено способи отримання інформації, яким надають перевагу у сучасності. Констатовано, що університетська бібліотека змушена активно вести пошук шляхів для збільшення активних користувачів. З цією метою розглянуто досвід ЦНБ у поєднанні новітніх елементів івент-маркетингу та традиційних заходів культурно-просвітницької діяльності університетської бібліотеки. Встановлено, що традиційні методи роботи з читачами добре працюють для активних відвідувачів, проте застосування нових підходів, зокрема, концепції потреби станів, значно збільшує зацікавленість користувачів. Інноваційні методи івент-маркетингу найкраще застосовувати для привернення уваги нової потенціальної читацької аудиторії. ЦНБ має досвід використання власних успішних нетрадиційних подій і вдало співпрацює при організації та проведенні міських і державних заходів. Такий досвід свідчить про перетворення бібліотек у відкритий творчий простір для широкої аудиторії. 

Посилання

Aristotel. Politika. Afinskaya politiya [Politics. Constitution of the Athenians]. Moskva, 1997, 458 p.

Borkhard P., Flodel Sh., Milts M., Reynkhardt K., Rayter G. Kontseptsiya marketinga dlya publichnykh bibliotek [Concepts of marketing for municipal libraries]. Moskva, 1993. 144 p. Available at: http://www.twirpx. com/file/352727/.

Dzhobs Stiv [Steve Jobs]. Vikipediia. Vilna entsyklopediia [Wikiledia, the Free Encyclopedia]. Ukraine, 2017, 7 serpnia. Available at: http://bit.ly/2fvai9u.

Zhuravleva I. K., Kudelko S. M. Iz opyta mezhdunarodnogo sotrudnichestva Kharkovskogo natsionalnogo universiteta imeni V. N. Karazina s Latviyskoy Akademicheskoy bibliotekoy (g. Riga) [From the experience of the collaboration of V. N. Karazin Kharkiv National University and Academic Library of the University of Latvia (Riga)]. Istorychnyi arkhiv [Historical Archive]. 2008, vol. 2, pp. 162–172.

Zvit 2014 r. – plan 2015 r. Tsentralnoi naukovoi biblioteky Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina [Report 2014 – plan 2015 of the central scientific library of V. N. Karazin Kharkiv National University]. Kharkiv, 2015, 87 p. Available at: http://bit.ly/2wmBnCK.

Zvit 2015 r. – plan 2016 r. Tsentralnoi naukovoi biblioteky Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V. N. Karazina [Report 2015 – plan 2016 of the central scientific library of V.N.KarazinKharkivNationalUniversity]. Kharkiv, 2016, 92 p. – Available at: http://bit.ly/2wZ0Fq5.

Zakon Ukrainy «Pro biblioteky ta bibliotechnu spravu» (zi zminamy i dopovnenniamy) [The law of Ukraine On libraries and librarianship (with amendments and additions)].]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [The Official Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine]. 1995, no. 7, st. 45. Available at: http://bit.ly/2fveJkT.

Samokhina Zh. Marketynhovi komunikatsii u bibliotechno-informatsiinii diialnosti [Marketing communications in library-information activity]. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho [Scientific works of the Vernadsky National Library of Ukraine ]. 2015, vol. 42, pp. 103–114.

Sievonkaieva O. O. Ivent-marketynh v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Event-marketing in the system of integrated marketing communication]. Formuvannia rynkovoi ekonomiky [Development of market ecenomy]. Kyiv, 2013, vol. 30, pp. 515–525. Available at: http://www.ir.kneu.kiev.ua:8080/ handle/2010/4003.

Slutskova Yu. Poslednie tendentsi v otrasli event-marketinga [Latest trends in event-marketing]. Create Brand. 2005, 13 aprel. Available at: http://bit.ly/2xHX6YI.

Suslova I. M. Prakticheskiy marketing v bibliotekakh [Pratical marketing in library]. Moskva, 2005, 144 p.

Khimich Ya. O. Innovatsiini zminy v bibliotetsi na osnovi proektnoho, kadrovoho menedzhmentu ta initsiatyvnoi diialnosti bibliotek [Innovative changes in library on the ground of projecting, personnel management and initative activity of library]. Kyiv, 2012, 88 p.

Mathews B. Marketing Today’s Academic Library : A Bold New Aproach to Communicating with Student. Chicago, 2009, 171 p. Available at: http://bit.ly/2yJLiUA

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-01

Номер

Розділ

Інноваційні процеси в бібліотечній справі