NIHIL DESPERARI: ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ КОМПЛЕКСНОГО МЕТОДУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ БІБЛІОТЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1447.2017.2(18).118360Ключові слова:
університетська бібліотека, користувач, читач, концепція потреби станів, читання, подія, маркетинг, івент-маркетингАнотація
Стаття присвячена проблемі відношення «читач-бібліотека» в університетській бібліотеці. Проаналізовано особливості контингенту відвідувачів Центральної наукової бібліотеки ХНУ імені В. Н. Каразіна. Окреслено способи отримання інформації, яким надають перевагу у сучасності. Констатовано, що університетська бібліотека змушена активно вести пошук шляхів для збільшення активних користувачів. З цією метою розглянуто досвід ЦНБ у поєднанні новітніх елементів івент-маркетингу та традиційних заходів культурно-просвітницької діяльності університетської бібліотеки. Встановлено, що традиційні методи роботи з читачами добре працюють для активних відвідувачів, проте застосування нових підходів, зокрема, концепції потреби станів, значно збільшує зацікавленість користувачів. Інноваційні методи івент-маркетингу найкраще застосовувати для привернення уваги нової потенціальної читацької аудиторії. ЦНБ має досвід використання власних успішних нетрадиційних подій і вдало співпрацює при організації та проведенні міських і державних заходів. Такий досвід свідчить про перетворення бібліотек у відкритий творчий простір для широкої аудиторії.
Посилання
Aristotel. Politika. Afinskaya politiya [Politics. Constitution of the Athenians]. Moskva, 1997, 458 p.
Borkhard P., Flodel Sh., Milts M., Reynkhardt K., Rayter G. Kontseptsiya marketinga dlya publichnykh bibliotek [Concepts of marketing for municipal libraries]. Moskva, 1993. 144 p. Available at: http://www.twirpx. com/file/352727/.
Dzhobs Stiv [Steve Jobs]. Vikipediia. Vilna entsyklopediia [Wikiledia, the Free Encyclopedia]. Ukraine, 2017, 7 serpnia. Available at: http://bit.ly/2fvai9u.
Zhuravleva I. K., Kudelko S. M. Iz opyta mezhdunarodnogo sotrudnichestva Kharkovskogo natsionalnogo universiteta imeni V. N. Karazina s Latviyskoy Akademicheskoy bibliotekoy (g. Riga) [From the experience of the collaboration of V. N. Karazin Kharkiv National University and Academic Library of the University of Latvia (Riga)]. Istorychnyi arkhiv [Historical Archive]. 2008, vol. 2, pp. 162–172.
Zvit 2014 r. – plan 2015 r. Tsentralnoi naukovoi biblioteky Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina [Report 2014 – plan 2015 of the central scientific library of V. N. Karazin Kharkiv National University]. Kharkiv, 2015, 87 p. Available at: http://bit.ly/2wmBnCK.
Zvit 2015 r. – plan 2016 r. Tsentralnoi naukovoi biblioteky Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V. N. Karazina [Report 2015 – plan 2016 of the central scientific library of V.N.KarazinKharkivNationalUniversity]. Kharkiv, 2016, 92 p. – Available at: http://bit.ly/2wZ0Fq5.
Zakon Ukrainy «Pro biblioteky ta bibliotechnu spravu» (zi zminamy i dopovnenniamy) [The law of Ukraine On libraries and librarianship (with amendments and additions)].]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [The Official Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine]. 1995, no. 7, st. 45. Available at: http://bit.ly/2fveJkT.
Samokhina Zh. Marketynhovi komunikatsii u bibliotechno-informatsiinii diialnosti [Marketing communications in library-information activity]. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho [Scientific works of the Vernadsky National Library of Ukraine ]. 2015, vol. 42, pp. 103–114.
Sievonkaieva O. O. Ivent-marketynh v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Event-marketing in the system of integrated marketing communication]. Formuvannia rynkovoi ekonomiky [Development of market ecenomy]. Kyiv, 2013, vol. 30, pp. 515–525. Available at: http://www.ir.kneu.kiev.ua:8080/ handle/2010/4003.
Slutskova Yu. Poslednie tendentsi v otrasli event-marketinga [Latest trends in event-marketing]. Create Brand. 2005, 13 aprel. Available at: http://bit.ly/2xHX6YI.
Suslova I. M. Prakticheskiy marketing v bibliotekakh [Pratical marketing in library]. Moskva, 2005, 144 p.
Khimich Ya. O. Innovatsiini zminy v bibliotetsi na osnovi proektnoho, kadrovoho menedzhmentu ta initsiatyvnoi diialnosti bibliotek [Innovative changes in library on the ground of projecting, personnel management and initative activity of library]. Kyiv, 2012, 88 p.
Mathews B. Marketing Today’s Academic Library : A Bold New Aproach to Communicating with Student. Chicago, 2009, 171 p. Available at: http://bit.ly/2yJLiUA
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.