ПЕДАГОГІЧНА ПЕРІОДИКА 1917–1945 РР. У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ІСТОРІОГРАФІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.1(21).156640Ключові слова:
бібліотеки, часописи, періодика, каталоги, історико-педагогічні дослідження, джерельна базаАнотація
У статті представлено огляд періодичних видань 1917–1945 рр. з фонду ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського», які є важливим джерелом історичних досліджень у галузі педагогіки, освіти, бібліотекознавства. Розкрито видову та тематичну спрямованість часописів, що відображає тенденції розвитку освіти, науки, культури України у складні історичні періоди. Презентовано каталог «Періодичні видання 1917–1945 рр. у фонді Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського», укладений фахівцями ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського.Посилання
Berezivska L. D. Vnesok Sofiyi Rusovoyi u rozbudovu natsIonalnoyi osvIti: za materialami zhurnalu «Vilna ukrayinska shkola» (1917–1920) [The participation of Sofiia Rusova in development of the national education: according to materials of the journal «Free Ukrainian school» (1917–1920)]. Naukovi zapiski Nizhinskogo derzhavnogo universitetu im. Mikoli Gogolya. Seriia: Psihologo-pedagogichni nauki [Research Notes Nizhyn Mykola Gogol State University. Series: Psychology and Pedagogy Research]. 2016, no 1, pp. 286–290.
Berezivska L. D. Kolektsiya zhurnalu «Vilna ukrayinska shkola» (1917–1920) yak dzherelo mikroistoriyi osviti Ukrayini [Collection of the journal «Free Ukrainian school» (1917–1920) as a source of microhistory of the education in Ukraine]. Istoriko-pedagogichniy almanah [Historical and Pedagogical Almanac]. 2016, vol. 1, pp. 4–9.
Brichok S. B. Zhurnal «Tserkovno-prihodskaya shkola» yak istoriko-pedagogIchne dzherelo vivchennya diyalnosti tserkovnoparafiyalnih shkil (kinets XIX – pochatok XX st.) [Magazine «Parochial School» as a Historical and Pedagogical Source for the Study of Pedagogical Parish Schools (end of the 19th century – beginning of the 20th century)]. Pedagogichniy diskurs [Pedagogical Discourse]. 2013, vol. 15, pp. 92–97.
Vayda L. O. Ukrayinska pedagogichna presa yak dzherelo vidobrazhennya innovatsiynih pedagogichnih Idey (1991–2013 rr.) [Ukrainian Pedagogical Press as a Source of Representation of Innovative Pedagogical Ideas (1991–2013)]. Pedagogichniy diskurs [Pedagogical Discourse]. 2013, vol. 15, pp. 102–105.
Zaychenko I. V. Problemi ukrayinskoyi natsionalnoyi shkoli u presi (druga pol. XIX – poch. XX st.) [Problems of the Ukrainian national school in the press (end of the 19th century – beginning of the 20th century)]. Lviv, 2002, 344 p.
Kalnitskiy F. Z dosvidu ukrayinizatsiyi shkil na Kubani v 1928 rotsi [According to the experience of Ukrainian school at Kuban in the 1928]. Novim shlyahom [New way]. 1929, no 1, pp. 53–54.
Kostenko I. Ridna mova [Native language]. Novim shlyahom [New way]. 1927, no 2, pp. 41–42.
Loboda S. M. Informatsiyni mozhlivosti periodichnoyi presi XX stolittya yak dzherela Istorikopedagogichnogo doslidzhennya [Information capabilities of periodicals of 20th century as sources of the historical and pedagogical researches]. Visnik Luganskogo natsionalnogo pedagogichnogo universitetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedagogichni nauki [Herald of Lugansk National Pedagogical University named by Taras Shevchenko: Pedagogical science]. Lugansk, 2007, vol. 21 (137), part. 2, pp. 19–26.
Loboda S. M. Pedagogichna tvorchist uchitelya na shpaltah vitchiznyanoyi presi XX stolittya: protistoyannya idey [Educational creativity of teacher in the front-page story of the national press in 20th century]. Lugansk, 2010, 504 p.
Lola M. Masova robota kolo ukrayinizatsiyi v rayonah, scho ukrayinizuyutsya [Wide-scale work around Ukrainization in the regions, which are ukrainized]. Novim shlyahom [New way]. 1930, no 4/5, pp. 33–34.
Marchenko V. Pro ukrayinoznavstvo v shkolah RSFRR [About Ukrainian Studies at schools in RSFSR]. Novim shlyahom [New way]. 1928, no 4/5, pp. 39–44.
Pirozhenko L. Pedagogichna presa yak dzherelo doslidzhennya problem reformuvannya zmistu zagalnoosvitnoyi shkoli [Pedagogical press as a source of a research of problems in reformation of content of general education school]. Istoriko-pedagogichniy almanah [Historical and Pedagogical Almanac]. 2006, vol. 2, pp. 16–19.
Tarnavska S. V. Robitnichi fakulteti USRR yak istoriko-pedagogichna problema na storinkah chasopisu «Put prosvescheniya» (1922–1926 rr.) [The labouring departments in Ukrainian SSR as a historical and pedagocical]. Visnik Knizhkovoyi palate [Bulletin of the Book Chamber]. 2016, no 9, pp. 30–34.
Filimonova T. V. Chasopis «Radyanska osvita» (1923–1931) v istoriyi gromadsko-pedagogichnogo ruhu Ukrayini [Journal «Radyanska osvita/Soviet education» (1923–1931) in the history of socio-pedagogical movement in Ukraine]. Tavriyskiy visnik osviti [Tavria educational herald]. 2015, no 2(2), pp. 277–285.
Yanchenko T. V. Pedologiya yak osnova sotsialnogo vihovannya ditey v ukrayini u 20-ti roki XX st. [Pedology as a foundation on social education of children in Ukraine in 1920s]. Naukovi zapiski Nizhinskogo derzhavnogo universitetu imeni Mikoli Gogolya. Seriia: Psihologo-pedagogichni nauki [Research Notes Nizhyn Mykola Gogol State University. Series: Psychology and Pedagogy Research]. 2014, no 4, pp. 233–239.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.