DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.2(22).166177

РОЛЬ ОСОБИСТИХ БІБЛІОТЕК У ВИВЧЕННІ ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ОСВІТИ І КУЛЬТУРИ (НА ПРИКЛАДІ ВИДАНЬ З БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНСЬКОГО ПЕДАГОГА М. М. ВОЛОДКЕВИЧА У ФОНДІ ДНПБ УКРАЇНИ ІМ. В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)

О. В. Дроншкевич

Анотація


У статті представлено огляд іноземних видань з фонду Державної науковопедагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського, щo мають штампи бібліотеки М. М. Володкевича та Київського жіночого комерційного училища Л. М. Володкевич, а також здійснено коротку історичну розвідку щодо заснування та основних аспектів діяльності училища, висвітлено педагогічні погляди його засновників – Миколи Миколайовича та Людмили Миколаївни Володкевичів.


Ключові слова


Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського; іноземні видання; особиста бібліотека; М. М. Володкевич; жіноча освіта; Київське жіноче комерційне училище

Повний текст:

PDF

Посилання


Vdovenko V. V. Ukrainskyi pedahoh i metodyst Mykola Volodkevych [Ukrainian teacher and methodologist Mykola Volodkevich]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhvnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Academic notes of Kirovohrad State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences.]. Kirovograd, 2011, vol. 101, pp. 70–79.

Volodkevych N. K voprosu o reforme prepodavanyia matematyky [On the issue of reforming the teaching of mathematics]. Sankt-Peterburg, Kiev, 1910, 57 p.

Dichek N. P. Humanistychna spriamovanist diialnosti pershoho v Ukraini (1900.1917) zhinochoho pryvatnoho komertsiinoho uchylyshcha L. M. Volodkevych [Humanistic orientation of the activities of the first women’s private commercial school in Ukraine (1900-1917) L. M. Volodkiewicz]. Ridna shkola [Own school.]. 2004, vol. 9, pp. 64–66.

Dichek N. P. Pidkhody do dyferentsiatsii shkilnoho navchannia na ukrainskykh zemliakh Rosiiskoi imperii [Approaches to the differentiation of school education in the Ukrainian lands of the Russian Empire]. Dyferentsiiovanyi pidkhid v istorii ukrainskoi shkoly (kinets XIX – persha tretyna XX st.) [Differentiated approach in the history of the Ukrainian school. (the end of the XIX – the first third of XX century.)]. Kiev, 2013, pp. 74–117.

Lykhacheva E. Materyaly dlia istoriy zhenskoho obrazovanyia v Rossyy [Materials for the history of women’s education in Russia]. Sankt-Peterburg, 1895, 271 p.

Striletska N. M. Teoretychni ta metodychni aspekty realizatsii mizhpredmetnykh zviazkiv pid chas navchannia matematyky v shkoli u pedahohichnii spadshchyni M. M. Volodkevycha (1860–1924) [Theoretical and methodical aspects of the implementation of interdisciplinary connections during the study of mathematics at school in the pedagogical heritage of MM Volodkiewicz (1860–1924).]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University]. Chernigov, 2013, pp. 97–101. Available at http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1293.

Comenius J. A. Große Unterrichtslehre [The Great Didactic]. Leipzig, vol. 4, 1878, 472 p.

Fröbel Fr. Friedrich Fröbels Menschen-Erziehung, Erziehungs-, Unterrichts- und Lehrkunst [Friedrich Fröbels Human Education, Teaching and Teaching Art]. Wien, Leipzig, 1883, 368 p.

LayW.A.Führer durch denRechtschreib-Unterricht gegründet auf psychologische Versuche und angeschlossen an seine Entwicklungsgeschichte und eine Kritik des ersten Sach- und Sprachunterrichts [Guide through spelling lessons based on psychological experiments and connected to its history of development and a critique of the first subject and language teaching]. Karlsruhe, vol. 2, 1899, 202 p.

Luther M. Dr. Martin Luthers Pädagogische Schriften [Martin Luthers Pädagogische Schriften]. Wien, Leipzig, 1884, 412 s.

Pestalozzi J. H. Wie Gertrud ihre Kinder lehrt. Mit einer Einleitung: Johann Heinrich Pestalozzi’s Leben, Werke und Grundsätze [Wie Gertrud ihre Kinder lehrt. Mit einer Einleitung: Johann Heinrich Pestalozzi‘s Leben, Werke und Grundsätze]. Wien, Leipzig, 1890, vol. 2, 304 p.

Virgilii Maronis P. Opera [Opera]. Lipsiae, 1870, 452 р. [2]. Wolodkewitsch N. Eine Untersuchung der höheren Geistesfähigkeiten bei Schulkindern [An investigation of the higher mental abilities of schoolchildren]. Berlin, 1907, 258 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Вдовенко В. В. Український педагог і методист Микола Володкевич / В. В. Вдовенко, О. В. Гур’янова, В. В. Постолатій // Наук. зап. Кіровоград. держ. пед. ун-т. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2011. – Вип. 101. – C. 70–79.

Володкевич Н. К вопросу о реформе преподавания математики / Н. Володкевич. – СПб. ; Киев : Сотрудник, 1910. – 57 с.

Дічек Н. П. Гуманістична спрямованість діяльності першого в Україні (1900–1917 рр.) жіночого приватного комерційного училища Л. М. Володкевич / Н. П. Дічек // Рідна шк. – 2004. – № 9. – С. 64–66.

Дічек Н. П. Підходи до диференціації шкільного навчання на українських землях Російської імперії / Н. П. Дічек // Диференційований підхід в історії української школи (кінець XIX – перша третина XX ст.). – Київ : Пед. думка, 2013. – С. 74–117.

Лихачева Е. Материалы для истории женского образования в России / Е. Лихачева.– СПб., 1895. – 271 с.

Стрілецька Н. М. Теоретичні та методичні аспекти реалізації міжпредметних зв’язків під час навчання математики в школі у педагогічній спадщині М. М. Володкевича (1860–1924 рр.) / Н. М. Стрілецька // Вісн. Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів, 2013. – Вип. 110. – С. 97–101. – Відомості доступні також через Інтернет: http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1293 (дата звернення: 22.06.2019).

Comenius J. A. Große Unterrichtslehre / J. A. Comenius. – Leipzig, 1878. –Aufl. 4. – 472 S.

Fröbel Fr. Friedrich Fröbel‘s Menschen-Erziehung, Erziehungs-, Unterrichts- und Lehrkunst / Fr. Fröbel. – Wien ; Leipzig, – 1883 – 368 S.

Lay W. A. Führer durch den Rechtschreib-Unterricht gegründet auf psychologische Versuche und angeschlossen an seine Entwicklungsgeschichte und eine Kritik des ersten Sach- und Sprachunterrichts / W. A. Lay. – Karlsruhe : Verlag von Otto Nemnich, 1899. – Aufl. 2. – 202 S.

Luther M. Dr. Martin Luthers Pädagogische Schriften / M. Luther. – Wien ; Leipzig, 1884. – 412 S.

Pestalozzi J. H. Wie Gertrud ihre Kinder lehrt. Mit einer Einleitung: Johann Heinrich Pestalozzi’s Leben, Werke und Grundsätze / J. H. Pestalozzi. – Wien ; Leipzig, 1890. – Auf. 2. – 304S.

Virgilii Maronis P. Opera / Maronis P. Virgilii. – Lipsiae : Sumptibus Ottonis Holtze, 1870. – 452 р.

Wolodkewitsch N. Eine Untersuchung der höheren Geistesfähigkeiten bei Schulkindern / N. Wolodkewitsch. – Berlin, 1907 – 258 S.







Copyright (c) 2019 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN: 2707-3335 (Print); 2707-3343 (Online)