РОЛЬ ОСОБИСТИХ БІБЛІОТЕК У ВИВЧЕННІ ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ОСВІТИ І КУЛЬТУРИ (НА ПРИКЛАДІ ВИДАНЬ З БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНСЬКОГО ПЕДАГОГА М. М. ВОЛОДКЕВИЧА У ФОНДІ ДНПБ УКРАЇНИ ІМ. В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.2(22).166177Ключові слова:
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, іноземні видання, особиста бібліотека, М. М. Володкевич, жіноча освіта, Київське жіноче комерційне училищеАнотація
У статті представлено огляд іноземних видань з фонду Державної науковопедагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського, щo мають штампи бібліотеки М. М. Володкевича та Київського жіночого комерційного училища Л. М. Володкевич, а також здійснено коротку історичну розвідку щодо заснування та основних аспектів діяльності училища, висвітлено педагогічні погляди його засновників – Миколи Миколайовича та Людмили Миколаївни Володкевичів.
Посилання
Vdovenko V. V. Ukrainskyi pedahoh i metodyst Mykola Volodkevych [Ukrainian teacher and methodologist Mykola Volodkevich]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhvnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Academic notes of Kirovohrad State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences.]. Kirovograd, 2011, vol. 101, pp. 70–79.
Volodkevych N. K voprosu o reforme prepodavanyia matematyky [On the issue of reforming the teaching of mathematics]. Sankt-Peterburg, Kiev, 1910, 57 p.
Dichek N. P. Humanistychna spriamovanist diialnosti pershoho v Ukraini (1900.1917) zhinochoho pryvatnoho komertsiinoho uchylyshcha L. M. Volodkevych [Humanistic orientation of the activities of the first women’s private commercial school in Ukraine (1900-1917) L. M. Volodkiewicz]. Ridna shkola [Own school.]. 2004, vol. 9, pp. 64–66.
Dichek N. P. Pidkhody do dyferentsiatsii shkilnoho navchannia na ukrainskykh zemliakh Rosiiskoi imperii [Approaches to the differentiation of school education in the Ukrainian lands of the Russian Empire]. Dyferentsiiovanyi pidkhid v istorii ukrainskoi shkoly (kinets XIX – persha tretyna XX st.) [Differentiated approach in the history of the Ukrainian school. (the end of the XIX – the first third of XX century.)]. Kiev, 2013, pp. 74–117.
Lykhacheva E. Materyaly dlia istoriy zhenskoho obrazovanyia v Rossyy [Materials for the history of women’s education in Russia]. Sankt-Peterburg, 1895, 271 p.
Striletska N. M. Teoretychni ta metodychni aspekty realizatsii mizhpredmetnykh zviazkiv pid chas navchannia matematyky v shkoli u pedahohichnii spadshchyni M. M. Volodkevycha (1860–1924) [Theoretical and methodical aspects of the implementation of interdisciplinary connections during the study of mathematics at school in the pedagogical heritage of MM Volodkiewicz (1860–1924).]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University]. Chernigov, 2013, pp. 97–101. Available at http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1293.
Comenius J. A. Große Unterrichtslehre [The Great Didactic]. Leipzig, vol. 4, 1878, 472 p.
Fröbel Fr. Friedrich Fröbels Menschen-Erziehung, Erziehungs-, Unterrichts- und Lehrkunst [Friedrich Fröbels Human Education, Teaching and Teaching Art]. Wien, Leipzig, 1883, 368 p.
LayW.A.Führer durch denRechtschreib-Unterricht gegründet auf psychologische Versuche und angeschlossen an seine Entwicklungsgeschichte und eine Kritik des ersten Sach- und Sprachunterrichts [Guide through spelling lessons based on psychological experiments and connected to its history of development and a critique of the first subject and language teaching]. Karlsruhe, vol. 2, 1899, 202 p.
Luther M. Dr. Martin Luthers Pädagogische Schriften [Martin Luthers Pädagogische Schriften]. Wien, Leipzig, 1884, 412 s.
Pestalozzi J. H. Wie Gertrud ihre Kinder lehrt. Mit einer Einleitung: Johann Heinrich Pestalozzi’s Leben, Werke und Grundsätze [Wie Gertrud ihre Kinder lehrt. Mit einer Einleitung: Johann Heinrich Pestalozzi‘s Leben, Werke und Grundsätze]. Wien, Leipzig, 1890, vol. 2, 304 p.
Virgilii Maronis P. Opera [Opera]. Lipsiae, 1870, 452 р. [2]. Wolodkewitsch N. Eine Untersuchung der höheren Geistesfähigkeiten bei Schulkindern [An investigation of the higher mental abilities of schoolchildren]. Berlin, 1907, 258 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.