DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1447.2019.2(22).180377

ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВОЇ МОДЕЛІ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У СОЦІОКУЛЬТУРНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ БІБЛІОТЕК

О. О. Скаченко

Анотація


У статті актуалізовано тренд використання ігрових механік у соціокультурній та просвітницькій діяльності бібліотек. Визначено коло українських та зарубіжних дослідників застосування ігрових технологій у навчанні. Розкрито методологію, стратегію, форми, мотиваційні функції, характеристики та аспекти процесу гейміфікації.

Опираючись на досвід Наукової бібліотеки КНУКіМ здійснено характеристику можливостей застосування ігрової моделі гейміфікації у соціокультурній діяльності бібліотек на прикладі проведення Інформаційних ігор.

З’ясовано особливості інтерактивної платформи Kahoot зі створення вікторин, опитувань, дискусій. Окреслено перспективи застосування гейміфікації у соціокультурній діяльності бібліотек.

Встановлено, що застосування гейміфікації у бібліотечній галузі має переваги, серед яких: масштабність заходів; налагодження нових форм комунікації з користувачами; формування кола «друзів бібліотеки», заохочення до вивчення культури і мистецтва України та світу.


Ключові слова


гейміфікація; ігрова механіка; бібліотеки; інформаційні ігри; веб-вікторини; Kahoot

Повний текст:

PDF

Посилання


Verbakh K., Khanter D. Vovlekai i vlastvui. Igrovoe myshleniia na sluzhbe biznesa [For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business]. Moskva, 2015, 224 p.

Evplova E. V. Geimifikatciia kak sredstvo povysheniia motivatcii k obucheniiu [Gamification as a means of increasing motivation to learn]. Odintcovskie chteniia [Odintsovo read]. 2013, no. 2, pp. 48–51.

Zikermann G., Linder D. Geimifikatciia v biznese: kak probitsia skvozshum i zavladet vnimaniem sotrudnikov i klientov [Gamification in business: how to break through the noise and capture the attention of employees and customers]. Moskva, 2014, 272 p.

Kornilov Iu. V., Levin I. P. Geimifikatciia i veb-kvesty: razrabotka i primenenie v obrazovatelnom protcesse [Gamification and web quests: development and application in the educational process]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia [Modern problems of science and education]. 2017, no. 5. Available at: https:// bit.ly/2Y3GNEn.

Kurylev I. Gamification Now!: Sut igrofikatcii v tom, chtoby dat polzovateliu to, chto emu nuzhno [Gamification Now!: The essence of gamification is to give the user what he needs]. Rossiya, 2016, 8 iyulya. Available at: https://bit.ly/2LIvpY6.

Makgonnigal D. Realnost pod voprosom. Pochemu igry delaiut nas luchshe i kak oni mogut izmenit mir [Reality in question. Why games make us better and how they can change the world]. Moskva, 2018, 284 p.

Marina O. Yu. Informatsiino-komunikatsiina vzaiemodiia yak faktor rozvytku rehionalnykh bibliotechnykh system [Information and communication interaction as a factor for the development of regional library systems]. Kharkiv, 2011, 224 p.

Mosin A. …Plius geimifikatciia vsei strany? [Plus gamification of the whole country?]. Banki Ukrainy [Ukrainian banks]. Ukraina, 2012, 2 noyabrya. Available at: https://bit.ly/2Mmc6DF.

Onyshchenko O. Problemy adaptatsii bibliotek do umov tsyfrovoi kultury [Problems of adaptation of libraries to the conditions of digital culture]. Bibliotechnyi visnyk [Library Bulletin]. 2015, no. 6, pp. 3–7.

Samoilova I. Heimifikatsiia – odyn z trendiv suchasnoi osvity [Gameimification is one of the trends of modern education]. In: SlideShares. Ukraina, 2014, hruden. Available at: https://bit.ly/2YnoB8m.

Serheieva L. Heimifikatsiia: ihrovi mekhaniky u motyvatsii personalu [Gameplay: game mechanics in the motivation of the staff]. Theory and methods of educational management. 2014, no 2 (14). Available at: https:// bit.ly/2Z6L6vc.

Tkachenko O. Heimifikatsiia osvity : formalnyi i neformalnyi prostir [Education Geymification: formal and informal space]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Actual questions of the humanities]. 2015, no. 11, pp. 303–309.

Yurgelenas A. Chto takoe geimifikatciia? [What is gamification?]. Strategicheskiy Kontent Marketing [Strategic Content Marketing]. Rossiiya, 2017, 11 yanvarya. Available at: https://bit.ly/32SELWr.

Micklethwait Ja. Kahoot! Joins the Microsoft Partner Network and adds integration with Microsoft Teams. Kahoot! All Rights Reserved. Norway; UK; USA, 2019, June 24. Available at: https://kahoot.com/.

Zichermann G. The purpose of gamification. A look at gamification’s applications and limitations. Radar: insight, analysis, and research about emefging technologies. 2011, аpril 26. Available at: https://oreil. ly/2K5Rk8x.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Вербах К. Вовлекай и властвуй. Игровое мышления на службе бизнеса [Текст] / К. Вербах, Д. Хантер ; пер. с англ. А. Кардаш. – М. : «Манн, Иванов и Фербер», 2015. – 224 с.

Евплова Е. В. Геймификация как средство повышения мотивации к обучению [Текст] / Е. В. Евплова // Одинцовские чтения. – 2013. – № 2. – С. 48–51.

Зикерманн Г. Геймификация в бизнесе: как пробиться сквозь шум и завладеть вниманием сотрудников и клиентов [Текст] / Г. Зикерманн, Д. Линдер. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2014. – 272 с.

Корнилов Ю. В. Геймификация и веб-квесты: разработка и применение в образовательном процессе / Ю. В. Корнилов, И. П. Левин // Современные проблемы науки и образования : электрон. науч. журн. – 2017. – № 5. – Электрон. дан. – Режим доступа: https://bit.ly/2Y3GNEn (дата обращения: 25.07.2019). – Загл. с экрана.

Курылев И. Gamification Now! : «Суть игрофикации в том, чтобы дать пользователю то, что ему нужно» : интервью / И. Курылев. – Электрон. дан. – Россия, 2016, 8 июля.– Режим доступа: https://bit. ly/2LIvpY6 (дата обращения: 25.07.2019). – Загл. с экрана.

Макгоннигал Д. Реальность под вопросом : почему игры делают нас лучше и как они могут изменить мир [Текст] / Д. Макгонигал ; пер. с англ. Н. Яцюк. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2018. – 384 с.

Мар’їна О. Ю. Інформаційно-комунікаційна взаємодія як фактор розвитку регіональних бібліотечних систем : дис. канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.03 [Текст] / О. Ю. Мар’їна. – Харків, 2011. – 224 с.

Мосин А. …Плюс геймификация всей страны? / А. Мосин // Банки Украины. – Электрон. дан. – Украина, 2012, 2 нояб.– Режим доступа: https://bit.ly/2Mmc6DF (дата обращения: 25.07.2019). – Загл. с экрана.

Онищенко О. Проблеми адаптації бібліотек до умов цифрової культури [Текст] / О. Онищенко // Бібл. вісн. – 2015. – № 6. – С. 3–7.

Самойлова І. Гейміфікація – один з трендів сучасної освіти : презентація / І. Самойлова // In : SlideShares. – Електрон. дані. – Україна, 2014, груд. – Режим доступу: https://bit.ly/2YnoB8m (дата звернення: 25.07.2019). – Загол. з екрана.

Сергеєва Л. Гейміфікація: ігрові механіки у мотивації персоналу / Л. Сергеєва // Theory and methods of educational management. – 2014. – № 2 (14). – Електрон. дані. – Режим доступу: https://bit.ly/2Z6L6vc (дата звернення: 25.07.2019). – Загол. з екрана.

Ткаченко О. Гейміфікація освіти : формальний і неформальний простір / О. Ткаченко // Актуальні питання гуманітарних наук. – 2015. – Вип. 11. – С. 303–309.

Юргеленас А. Что такое геймификация? / А. Юргеленас // Стратегический Контент Маркетинг. – Электрон. дан. – Россия, 2017, 11 янв. – Режим доступа: https://bit.ly/32SELWr (дата обращения: 27.07.2019). – Загл. с экрана.

Micklethwait Ja. Kahoot! Joins the Microsoft Partner Network and adds integration with Microsoft Teams / Ja. Micklethwait // Kahoot! All Rights Reserved. – Електрон. дан. – [Norway ; UK ; USA], 2019, June 24. – Режим доступу: https://kahoot.com/ (дата звернення: 25.07.2019). – Загол. з екрана.

Zichermann G. The purpose of gamification. A look at gamification’s applications and limitations / G. Zichermann // Radar : insight, analysis, and research about emefging technologies. – Електрон. дані. – 2011, аpril 26. – Режим доступу: https://oreil.ly/2K5Rk8x (дата звернення: 25.07.2019). – Загол. з екрана.







Copyright (c) 2019 Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

ISSN: 2707-3335 (Print); 2707-3343 (Online)